Întrebări frecvente
De ce site-ul meu nu este afișat corect în browserul XXX pe dispozitivul YYY?
Există un număr mare de sisteme operaționale (pentru desktop și mobil) și browsere. Dar și un număr și mai mare de combinații între ele. Fiecare sistem operațional și fiecare browser au, la rândul lor, câteva versiuni de lucru. De asemenea, calitatea și corectitudinea afișării vor depinde, în mod direct, de dispozitivul utilizat și de formatul ecranului.
Testarea tuturor opțiunilor posibile de afișare a site-ului este practic imposibilă. La predarea proiectului, noi testăm site-ul pe o listă aprobată a celor mai populare combinații și putem garanta corectitudinea funcționării site-ului ținând cont de aceste date inițiale. La solicitarea clientului, această listă poate fi extinsă.
De ce la accesarea 1C apare eroarea „Licența nu a fost găsită”?
Licența 1C este legată de hardware. De fiecare dată când este lansat programul 1C, sunt verificate informațiile curente despre dispozitiv și datele înregistrate în fișierele de licență. Dacă pe serverul 1C s-au operat modificări, de exemplu sistemul de operare a fost actualizat, atunci aceste date nu se vor potrivi și va fi afișată eroarea „Licența nu a fost găsită”.
Într-o astfel de situație, trebuie să reactivați licența conform instrucțiunilor furnizorului sau să contactați furnizorul de licență pentru suport. Dar este mai bine să preveniți această situație, sistând în prealabil orice actualizări pe server.
De ce site-ul meu se încarcă mai lent decât la concurenți / decât mi-aș dori / decât la Microsoft?
Viteza de încărcare a paginii depinde, concomitent, de mai multe variabile.
În primul rând, de conținutul paginii. Cu cât mai mult content grafic, cu cât mai multe blocuri de text și scripturi complexe conține pagina, cu atât mai mult durează încărcarea acesteia.
În al doilea rând, de performanța serverului. Cu cât mai rapid procesează acesta solicitările primite, cu atât mai rapid se va încărca pagina pentru un anumit utilizator.
Și, de asemenea, de locația vizitatorului, de browser, de solicitarea curentă a serverului și de mulți alți factori. Pentru accelerarea anumitor pagini ale site-ului poate fi examinată posibilitatea utilizării tehnologiei Google AMP. Acestea sunt versiuni accelerate ale paginilor care sunt procesate de Google, reducând încărcarea serverului dvs. Este important să fie utilizată aceeași metodă de calculare a vitezei înainte și după optimizare.
De ce îmbunătățirile efectuate în baza caietului de sarcini nu funcționează conform așteptărilor?
Caietul de sarcini nu este un document aproximativ, și nici unul intermediar. Este o descriere tehnică exactă a viitorului proiect. Prin urmare, acesta nu se poate construi pe presupuneri.
Dacă aveți nevoie de un anumit algoritm sau de un anumit răspuns al programului, acest lucru trebuie descris obligatoriu în caietul de sarcini.
Cu cât mai detaliat caietul de sarcini descrie viziunea dvs. asupra programului de contabilitate, cu atât mai exactă și corectă va fi soluția software. De aceea înainte de aprobarea caietului de sarcini este foarte important să verificați dacă acesta cuprinde toate detaliile necesare.
Vreau ca site-ul meu să apară în topul căutărilor Google
Optimizarea căutărilor este o activitate complexă și complicată. Dacă site-ul dvs. va fi sau nu afișat în topul rezultatelor căutării pentru interogările corespunzătoare depinde de o multitudine de factori, începând de la calitatea contentului și nivelul concurenței pentru interogare și terminând cu viteza de încărcare și vechimea site-ului.
Dacă cineva vă garantează că veți ajunge în Top-3 pentru toate interogările-cheie, cel mai probabil aveți de-a face cu niște executanți fără scrupule. Desigur, utilizând tehnicile de „SEO negru”, poți ajunge rapid în partea de sus a rezultatelor căutărilor. Însă aceasta comportă riscul ca site-ul să fie blocat ulterior de filtrele sistemelor de căutare. Noi practicăm doar metodele de promovare recomandate de motoarele de căutare. Ele sunt eficiente și sigure, însă necesită un anumit nivel de efort și timp.
Nu există cheițe de aur pentru motoarele de căutare. Algoritmii de clasificare se schimbă permanent și sunt ținuți în secret, pentru a evita înșelătoriile. SEO este un subiect larg și complex, iar mai multe lucruri despre acesta puteți afla în secțiunea corespunzătoare a site-ului nostru.
Programul 1C trebuie să se actualizeze automat?
Nu, programul nu se actualizează automat. Actualizarea înseamnă, de fapt, înlocuirea anumitor elemente de program cu unele noi. Însă aceste elemente noi pot influența atât asupra funcționării sistemului în întregime, cât și asupra unor părți ale acestuia.
Pentru a garanta că actualizările nu vor crea dificultăți și nu vor genera erori, acestea trebuie efectuate doar de către un specialist calificat.
În cazul unei actualizări automate sau realizate de beneficiar, nimeni nu poate garanta lipsa erorilor.
Acest serviciu este inclus în lista lucrărilor în cadrul contractului de asistență tehnică a produsului. De aceea nu trebuie să vă faceți griji dacă ați convenit din timp cu furnizorul referitor la deservirea tehnică.
Poate fi modificat designul site-ului meu vechi?
Reproiectarea unui site nu este doar opera unui designer, aici sunt implicați și machetatorii, și programatorii. În cazul modificării cardinale a designului și structurii site-ului, va fi nevoie și de adaptarea totală sau parțială a părții de program, pentru ca noul design să îndeplinească aceleași funcții.
Astfel, dacă sarcina constă doar în actualizarea aspectului exterior al resursei cu un buget minim, fără implicarea programatorilor, atunci modificările vor fi nesemnificative.
Nu orice machetare permite actualizarea designului. Înainte de a începe reproiectarea site-ului vechi, trebuie evaluată corectitudinea machetării și actualitatea codului utilizat.
Cine trebuie să organizeze procesul de evidență contabilă la întreprindere?
1С este un soft pentru automatizarea evidenței contabile la întreprindere. Dacă întreprinderea nu are un proces de evidență bine pus la punct, atunci nici nu ai ce automatiza.
De regulă, organizarea evidenței este sarcina clientului, dar nu a furnizorului de software. Însă clientul se poate adresa pentru ajutor la organizarea prealabilă a evidenței. În acest caz, activitatea furnizorului se execută în cadrul contractului de audit.
La început se efectuează auditul proceselor de evidență la întreprindere, se întocmesc rapoartele și concluziile de audit, care pot fi utilizate drept caiete de sarcini pentru realizarea obiectivelor de automatizare.
Cine trebuie să păstreze datele de înregistrare ale licenței?
Pentru a restabili licența programului 1C va fi nevoie de un fișier, pe care clientul l-a primit la instalarea licenței (licdata). Acesta conține informațiile despre companie (date de identificare) care au fost indicate la înregistrarea inițială a licenței. Fișierul în cauză este necesar pentru interacțiunea cu compania 1C referitor la problema licenței.
Acest fișier trebuie să se păstreze permanent la client împreună cu numărul de înregistrare a licenței și codurile PIN. La cumpărarea licenței, furnizorul transmite toate datele cumpărătorului, care, la rândul său, poartă răspundere completă pentru păstrarea licenței (ca și în cazul altor documente juridice ale firmei).
Din aceste considerente noi recomandăm clienților să facă câteva copii ale documentului și să le păstreze pe diferite dispozitive, pentru a nu admite pierderea acestuia.
De ce pe site-ul meu a apărut un virus? Cum să îmi securizez site-ul pe viitor?
Pentru a evita și a preveni acțiunile obișnuite ale hackerilor (atacuri SPAM, atacuri DDoS, phishing, plasarea de coduri rău intenționate, furturile de date etc.), există soluții tehnice standard. Însă hackerii cu experiență știu cum să ocolească aceste măsuri de securitate.
Prin urmare, dacă pe site-ul sau pe serverul dvs. sunt stocate informații confidențiale valoroase, trebuie să contactați imediat un specialist în securitatea informațională, care va elabora un set individual de măsuri de securitate pentru site și va întocmi caietul de sarcini pentru dezvoltatori.
Noi evaluăm nivelul de securitate al site-urilor folosind metodologia recunoscută de căutare a vulnerabilităților OWASP Top-10. La cererea clienților, putem efectua analiza site-ului pentru depistarea vulnerabilităților și putem face modificările necesare pentru eliminarea problemelor.
Cum poate fi restabilită baza de date și de ce furnizorul nu are copii de rezervă?
Evenimente de forță-majoră pot avea loc, iar noi trebuie să fim pregătiți pentru ele. Orice întrerupere a alimentării cu curent electric, deconectarea accidentală a cablului, băuturile vărsate întâmplător și multe alte cauze pot perturba funcționarea atât a întregului sistem, cât și separat a programului 1C. Restabilirea datelor se poate efectua cu ajutorul copiei de rezervă. De aceea, în scopul securizării informațiilor, este absolut necesară efectuarea regulată a acestor copii.
Este important să înțelegem că păstrarea copiilor de rezervă este sarcina clientului, mai exact a administratorului lui de sistem. Furnizorul de software nu poate copia și păstra datele și înregistrările confidențiale ale clienților. În cazul în care va fi nevoie de restabilirea sistemului, iar beneficiarul nu va dispune de o copie de rezervă, furnizorul va putea reinstala doar o bază de date goală, care ulterior va trebui completată manual.
Tocmai din aceste considerente este necesar ca beneficiarul să se îngrijească din timp de efectuarea cu regularitate a copiilor de rezervă.
Este mai bună o versiune mobilă a site-ului sau o aplicație?
Aplicațiile clasice pot interacționa cu funcțiile de bază ale telefonului (contacte, geolocalizare, notificări push etc.). Mai mult decât atât, aplicațiile sunt amplasate în repozitoarele sistemului de operare (AppStore, Play Market), de unde obțin un public suplimentar.
Versiunile mobile, la rândul lor, sunt indexate de motoarele de căutare și nu necesită descărcare. Însă în prezent nu este nevoie să alegeți. Tehnologia PWA (Progressive Web Apps) combină avantajele ambelor abordări. Aceasta este o versiune mobilă care ajunge în indexurile motoarelor de căutare, dar dispune concomitent de funcționalitatea aplicațiilor clasice. Aflați mai multe despre aplicațiile PWA.
De ce generarea unui raport durează atât de mult și, în general, programul este atât de lent?
De ce 1C este lent?
Asupra vitezei de funcționare a 1C influențează o serie întreagă de factori:
- Baza s-a extins foarte mult sau s-a mărit numărul de utilizatori. În acest caz ar trebui luată în considerare trecerea la SQL
- Serverul pe care rulează baza nu este suficient de puternic sau este suprasolicitat cu alte sarcini
- Baza nu este deservită la timp (nu se efectuează reindexarea și recalcularea totalurilor)
- Raportul nu a fost scris corect de la început (ceea ce se întâmplă destul de des)
În cazul în care v-ați ciocnit cu astfel de probleme, trebuie să faceți o analiză și să identificați cauza care duce la încetinirea funcționării bazei dvs. În astfel de situații, este mai bine să nu vă „tratați singuri”, ci să vă adresați la furnizorul programului pentru efectuarea auditului sistemului și găsirea soluției concrete a problemei.
Cum să aleg un domeniu / găzduire pentru proiectul meu?
Domeniul ar trebuie să fie scurt, ușor de reținut și simplu de pronunțat. Din punctul de vedere al promovării ulterioare a resursei, este mai eficient să alegeți zona de domeniu a țării în care site-ul va fi promovat. Dacă proiectul este unul internațional, puteți alege domenii universale (.com, .org, .info etc.) sau să creați câteva site-uri localizate pentru anumite țări (cu date de contact și domenii diferite).
Și găzduirea trebuie selectată mai aproape de publicul-țintă. Aceasta va spori viteza de răspuns a serverului, corespunzător și viteza de încărcare a site-ului. Trebuie să alegeți doar hosting de încredere. O atenție deosebită trebuie acordată indicatorilor Uptime (timpul de disponibilitate) și vitezei de răspuns a serverului.
De ce doi programatori – al companiei și din exterior – nu pot lucra concomitent într-o singură bază de date?
O astfel de posibilitate există, însă înainte de a angaja un programator independent trebuie să înțelegeți posibilele consecințe ale acestei decizii.
De exemplu, trebuie să decideți cui se vor adresa angajații companiei în cazul apariției unei erori. Și cum se va soluționa problema plății pentru corectarea erorilor programatorului angajat cu normă întreagă (și astfel de cazuri există)?
Într-un cuvânt, înainte de a aduce două gospodine în aceeași bucătărie, trebuie să evaluați beneficiile acestei decizii și posibilele probleme și riscuri.
Proiectul poate fi dezvoltat de 2,3,n ori mai repede?
Activitatea asupra unui proiect presupune o succesiune clară de acțiuni. Dezvoltarea site-urilor și aplicațiilor este realizată pe etape de diferiți specialiști. Fiecare etapă de elaborare se bazează pe rezultatele etapei precedente. Este incorect și nu întotdeauna posibil să le executați în paralel.
Este posibil să urgentați lucrările asupra proiectului doar prin atragerea mai multor specialiști și prin împărțirea lucrărilor în blocuri. Însă în cazul acestei abordări bugetul va crește proporțional.
De ce costă atât de mult? Cum vă evaluați munca?
Evaluarea costului lucrărilor asupra proiectului se efectuează în corespundere cu timpul necesar specialiștilor (și costului muncii pe ore a fiecărui specialist) pentru realizarea acestuia. Un proiect poate fi evaluat în așa mod doar după întocmirea listei exacte a sarcinilor. În acest caz clientul vede suma finală pentru realizarea întregii liste de lucrări. Însă dacă clientul are solicitări suplimentare, bugetul crește corespunzător.
Există și altă posibilitate – stabilirea lunară (sau orară) a sarcinilor și plata lucrului unei echipe. Aceasta este o metodă mai flexibilă de lucru, care permite operarea constantă de modificări în planul de acțiuni. Însă în acest caz clientul nu știe de la bun început termenele de realizare și costul final al proiectului. Plata pentru perioada de lucru a echipei este un model comod de activitate asupra proiectelor de anvergură, când este imposibilă întocmirea unei liste exacte a sarcinilor.
Cine trebuie să completeze valorile inițiale (informațiile despre organizație, ghiduri, constante)?
Completarea inițială a sistemului de evidență cu date și informații de bază este sarcina beneficiarului.
Însă, la solicitarea clientului, noi putem prelua această sarcină, pe care să o realizăm cu forțele specialiștilor noștri. Însă munca specialistului de completare a datelor inițiale se achită separat și nu se include în costul licenței 1C.
De ce site-ul meu nu funcționează?
Site-ul poate să nu funcționeze din trei motive:
- Încetarea asistenței de găzduire sau a drepturilor asupra domeniului. Aceasta poate apărea în caz de neplată a sumei arendei sau în caz de depășire a limitei admise de resurse (memorie, număr de fișiere, procent de încărcare a serverului etc.).
- Încetarea intenționată (lucrări tehnice) sau neintenționată a serviciilor de găzduire.
- Posibile erori din partea site-ului
Anume în această ordine și se verifică motivele posibile.
Ce să fac dacă nu funcționează imprimanta?
Furnizorul poartă răspundere doar pentru softul 1C. Toate celelalte echipamente ale companiei - imprimantă, scanner, xerox etc. - sunt deservite de administratorul de sistem sau de alt angajat al companiei.
Dacă apare o eroare la imprimarea din interfața programului, problema este în imprimantă. Este necesar să vă adresați administratorului de sistem și să verificați setările calculatorului dvs.
Poate fi ținută contabilitatea mai multor firme într-un singur program?
Da, acest lucru este posibil, dar cu respectarea unor condiții.
În primul rând, este nevoie de o versiune standard de 1C, și nu de versiunea de bază. Anume versiunea standard oferă posibilitatea ținerii contabilității mai multor organizații, iar versiunea de bază poate crea un profil pentru contabilitatea unei singure organizații.
În al doilea rând, trebuie să evaluați capacitățile serverului dvs. Va putea el asigura deservirea rapidă și fără întreruperi a două baze de date concomitent?
Pentru astfel de cazuri noi vă recomandăm să optați pentru conectarea la un server extern. În acest caz accesul la fișierele programului se efectuează fără întreruperi și practic din orice punct unde este conexiune la internet.
Serverele specializate asigură păstrarea și confidențialitatea datelor, care pot fi restabilite chiar și în cazul furtului calculatoarelor locale.
Cum să îmi promovez site-ul?
Există zeci de metode de promovare a site-ului, dar principalele dintre ele sunt următoarele:
- Publicitatea contextuală în rezultatele căutării. Avantajul acestei metode este că pe site vor intra utilizatorii interesați de rezultatele căutării organice.
- Promovarea SEO a site-ului. Oferă rezultate pe termen lung și un flux constant de utilizatori din rezultatele căutării, chiar și după încetarea promovării SEO.
- Promovarea în rețelele sociale. Social media este o sursă excelentă de trafic și un mijloc de a construi un dialog cu publicul-țintă. Iar publicitatea targetată în rețelele sociale vă permite să selectați doar publicul-țintă pentru promovare.
- Publicitatea de tip banner. Un instrument excelent pentru îmbunătățirea gradului de recunoaștere a mărcii.
Promovarea site-ului web ar trebui să se bazeze pe o campanie de marketing bine gândită și echilibrată și pe poziționarea pe piață a mărcii. De asemenea, selectarea metodelor de promovare ar trebui să se construiască pe analiza publicului-țintă și a activităților concurenților. Aflați mai multe despre metodele de promovare a site-urilor.
Cine trebuie să caute erorile dacă raportul prezintă erori?
Erorile în rapoartele 1C nu sunt, în mod obligatoriu, ba chiar destul de rar, erori ale softului. De cele mai dese ori, erorile în rapoarte sunt o consecință a greșelilor la introducerea datelor de către utilizatori. Factorul uman își spune și aici cuvântul…
Desigur, noi nu putem răspunde pentru corectitudinea datelor pe care le introduc utilizatorii. Însă noi vă putem ajuta în identificarea greșelii, dacă a fost încheiat un contract pentru deservirea tehnică a sistemului. Aceste lucrări vor fi efectuate din contul timpului pentru deservirea tehnică.
De ce la acțiunea X nu are loc Y? Oare acest lucru nu este logic?
La baza site-ului stă documentația de proiect. La etapa coordonării acesteia noi încercăm să cuprindem maximal toate aspectele viitorului proiect. Aprobând proiectul, este foarte important să ne asigurăm că în documentația de proiect este descris exact ceea ce așteptați să vedeți. Dacă aveți întrebări, este mai bine să le adresați și să le discutați de la bun început, dar să nu sperați că dezvoltatorul va considera logic ceea ce credeți dvs. că este logic.
Desigur, este imposibil să prevezi toate detaliile minuscule la etapa documentației de proiect, și imediat după predarea lucrării pot apărea dorințe și îmbunătățiri suplimentare, însă problema aprobării proiectului și caietului de sarcini trebuie abordată cu toată seriozitatea.
Cum să restabiliți funcționarea site-ului și datele după erorile tehnice sau neplata găzduirii?
Noi recomandăm tuturor clienților noștri să seteze o copiere de rezervă zilnică a site-ului. Este bine să setați copii de rezervă pentru câteva zile și să le păstrați într-un loc de stocare sigur.
Serviciile de hosting, în caz de neplată, păstrează copii de rezervă doar pentru 30 de zile. Dacă în acest termen nu veți reuși să achitați serviciile, copiile de rezervă vor fi pierdute definitiv. Și noi păstrăm fișiere de recuperare, însă pentru momentul predării proiectului către client. Toate modificările care au fost operate mai târziu vor fi pierdute, dacă nu veți păstra în mod sistematic versiunile curente.
Cine efectuează instruirea personalului?
Noi nu insistăm asupra includerii instruirii personalului în proiect și în devizul pentru implementarea programelor 1C. Este posibil ca angajații companiei să cunoască deja acest program sau ca instruirea să fie realizată de o persoană din interiorul companiei.
De aceea instruirea utilizatorilor este prezentată ca o opțiune suplimentară. Însă dacă aveți nevoie, puteți comanda oricând servicii de instruire din partea consultanților noștri.
Cine setează indicatorii ce urmează a fi generați în rapoartele financiare?
În cazul rapoartelor standard 1C, configurarea lor este efectuată de utilizator. Însă dacă este necesară generarea unor rapoarte nestandard sau aveți nevoie de ajutor în cazul celor standard, vă puteți adresa oricând la furnizorul programului 1C.
Executarea lucrărilor suplimentare (ajutor la setarea rapoartelor standard, elaborarea noilor rapoarte) se realizează în cadrul unui contract separat de prestare a serviciilor.
De ce în poștă nu vin cererile de pe site? De ce mesajele ajung în mapa de spam?
Cererile din formularul de feedback pot să nu ajungă din mai multe cauze. Cel mai adesea, mesajele sunt blocate de filtrele spam ale serverului de poștă electronică. Pot exista o mulțime de motive: datele necesare nu sunt înregistrate pe server, scrisoarea poate avea conținut suspect etc.
Soluționarea problemei trebuie începută cu analiza serverului de poștă electronică și a posibilelor erori ale acestuia. Dacă serverul nu prezintă erori, acestea trebuie căutate în codul mesajului expediat.
De ce, cu timpul, site-ul meu a început să funcționeze mai lent?
Există două cauze principale ale reducerii vitezei de funcționare a site-ului:
- Content neoptimizat. Dacă, cu timpul, pe site apare content nou cu un volum mare de elemente grafice. Pentru restabilirea vitezei site-ului va fi nevoie de optimizarea formatului, mărimii și „greutății” elementelor grafice.
- Creșterea solicitării serverului. Dacă site-ul nu este optimizat conform numărului crescut de vizitatori, creșterea traficului va influența semnificativ asupra vitezei funcționării acestuia. În acest caz pot exista câteva soluții concomitent: schimbarea serverului pe unul mai puternic, modificarea structurii de păstrare a datelor, optimizarea sistemului de accesare de către site a bazei de date, optimizarea anumitor interogări etc.
Mai mult decât atât, soluția la problemă ar trebui căutată mai întâi în funcționarea serverului și abia apoi prin implicarea dezvoltatorilor web.