Experiență de dezvoltare a aplicațiilor mobile 1C pentru companiile din Moldova

Care este prima asociere pe care o aveți atunci când menționați "1C"? Cel mai probabil, la fel ca majoritatea oamenilor, îl asociați cu contabilitatea și cu software-ul de contabilitate. Dar, de fapt, 1C este un mediu de informații de afaceri foarte avansat, care vă oferă acces la configurații de contabilitate de gestiune, sisteme CRM, sisteme CMS pentru crearea și administrarea de site-uri și multe alte produse.

Pe baza 1C puteți dezvolta chiar și aplicații mobile complete, despre care vom vorbi în acest articol.

Ce aplicații mobile pot fi dezvoltate în 1C și ce sarcini de afaceri rezolvă acesta

În primul rând, merită menționat imediat că 1C nu dezvoltă aproape niciodată aplicații pentru utilizatori. Așa cum sunteți obișnuiți să vedeți în cataloagele Google Play și AppStore. La 1C, nu se fac aplicații pentru uz extern, ci pentru uz intern în cadrul companiei. Acestea sunt integrate în sistemul contabil general al societății.

În esență, aplicația mobilă 1C transformă smartphone-ul utilizatorului într-un terminal mobil pentru operațiuni de bază în sistemul de contabilitate. Un angajat care, în mod obiectiv, nu poate lucra prin intermediul versiunii standard pe un computer desktop poate utiliza 1C de pe smartphone-ul său. Iar interfața aplicației poate consta doar din funcțiile de care are nevoie un anumit angajat, eliminând ceea ce este superfluu.

Vorbind de caracteristici, iată o scurtă listă a ceea ce poate fi implementat în aplicațiile mobile 1C

  • Cititor de coduri de bare. Camera foto a unui smartphone poate fi transformată într-un scaner util pentru identificarea rapidă a mărfurilor după codul de bare. Indispensabil pentru inventarierea în depozit.
  • Integrare cu hărți și GPS pentru ghidare pe traseu. Managerul de logistică poate trimite șoferului expeditorului traseul exact de descărcare, iar angajatul poate marca în aplicația sa etapele finalizate ale sarcinii și statutul transportului.
  • Lucrați cu un calendar. Puteți să vă planificați timpul sau să distribuiți sarcini altor angajați. De asemenea, vă puteți gestiona programul de înregistrare cu ajutorul calendarului integrat.
  • Conținutul foto și video. Accesul la informații grafice poate fi util pentru managerii de vânzări pentru prezentările de produse.
  • Încărcați orice alte informații din 1C. Anuare, cataloage și date despre antreprenori. În funcție de sarcinile atribuite aplicației, pot fi descărcate diferite informații.

Și acestea nu sunt toate caracteristicile. De fapt, orice funcție sau informație din versiunea de bază 1C poate fi implementată în aplicație. În acest caz, fiecare proiect și fiecare sarcină trebuie analizate individual.

Rețineți că există o diferență tangibilă între clientul mobil 1C și aplicația mobilă 1C. Client este o versiune mobilă a configurației contabile 1C. Nu trebuie să fie configurată separat, iar în ceea ce privește funcțiile disponibile nu diferă de versiunea principală.

Aplicația 1C este un produs software separat. Comunicarea cu versiunea principală 1C este configurată printr-un schimb de date bidirecțional. De obicei, doar funcțiile necesare pentru un anumit angajat sunt colectate în această aplicație.

Pentru care angajații dezvoltă de obicei aplicații mobile 1C:

  • Angajații care lucrează în afara biroului. Aceștia trebuie să aibă acces la sistemul de contabilitate de pe telefoanele mobile. În general, orice angajat poate fi clasificat ca manager de birou, dar aplicațiile sunt de obicei dezvoltate pentru managerii de vânzări. Aceștia pot plasa comenzi, pot efectua tranzacții, pot monitoriza expedierile și pot verifica chitanțele clienților direct prin intermediul aplicației.
  • Șoferi și transportatori de mărfuri. După cum am menționat mai sus, este posibilă încărcarea rutelor și a unui plan de expediere în aplicația pentru expeditori. În plus, aceste informații pot fi actualizate, iar orice modificare va apărea automat în aplicație. În plus, mișcările șoferului pot fi urmărite în mod clar prin GPS. Acest lucru le oferă logisticienilor informații despre timpii de expediere și eficiența șoferilor.
  • Personalul de pe teren. Acestea sunt persoanele care trebuie să interacționeze cu sistemul de contabilitate, dar care, în mod obiectiv, nu pot face acest lucru prin intermediul calculatorului. În această categorie ar putea fi incluși magazionerii sau, de exemplu, șefii de echipă, șefii de tură, agronomii și alți specialiști care au mai multe șanse să lucreze în afara biroului.
  • Manageri. Aceasta este o categorie separată de utilizatori ai aplicației 1C. Mulți directori de companii doresc ca smartphone-ul lor să aibă un tablou de bord la îndemână cu informații actualizate despre activitatea companiei. Dintr-o configurație de gestionare 1C, puteți descărca în mod convenabil datele de care aveți nevoie pentru managementul de vârf.

Am implementat cu succes aplicațiile mobile 1C pentru afaceri în Moldova

Poate că tocmai ați aflat din acest articol despre existența aplicațiilor mobile 1C, iar acum știți că acestea sunt disponibile în Moldova. Putem implementa un astfel de produs și în compania dumneavoastră. Avem câteva exemple de succes. Am făcut-o:

  • Aplicație mobilă pentru managerii de vânzări și reprezentanții de vânzări Karcher.
  • Aplicație pentru sălile de vânzări Z-Outlet și Asimptota SRL.
  • Aplicația Linia H2O pentru agenții de vânzări.
  • Aplicația Veris Project pentru controlorii QA.
  • Aplicație de agent de vânzări și expeditor de mărfuri pentru Solvex Lux.

Precum și alte proiecte care au fost finalizate cu succes sau care sunt în curs de dezvoltare în prezent.

Dacă ați dori să beneficiați de caracteristicile de mai sus sub forma unei aplicații mobile 1C pentru afacerea dvs., puteți obține consultanță gratuită din partea personalului nostru cu privire la modul în care puteți realiza acest lucru. Pentru o consultație gratuită, completați formularul de feedback de pe site-ul nostru.