Integrarea sistemului de evidență contabilă și CRM
Sistemul CRM ajută la controlarea tuturor canalelor de interacțiune cu clienții. Sistemul de gestionare a relațiilor cu clienții realizează o parte din munca de rutină, stochează înregistrările și bazele de date ale clienților, ceea ce simplifică comunicarea și automatizează procesul de vânzări. Programul vizează implementarea a două funcții: construirea sistemului de vânzări (adică standardizarea procesului) și monitorizarea activității managerului, evaluarea și influențarea indicatorilor de performanță.
Astfel, se construiește procesul de interacțiune între companie și client, se optimizează lucrul în echipă. Un astfel de ecosistem funcționează pe direcția atragerii noilor clienți și transformă cumpărătorii neutri în cumpărători fideli.
- Sistemul stochează datele despre fiecare client într-un panou unic de gestionare, ceea ce asigură un acces rapid la informațiile necesare.
- Urmărește interacțiunea clienților cu managerii în chat-urile de asistență, la telefon sau prin e-mail. Sistemul colectează istoricul interacțiunii cu utilizatorii de pe diferite canale de comunicare într-o singură platformă, ceea ce asigură un contact constant cu clientul.
- Ajută la realizarea rapoartelor detaliate privind interacțiunea clientului cu compania, astfel se monitorizează constant performanța și productivitatea vânzărilor.
Sistemul CMR poate funcționa ca un sistem autonom. Însă, pentru gestionarea eficientă a proceselor de afaceri, este necesar să fie configurată interacțiunea programului cu sistemul de evidență contabilă a site-ului. Atunci când CRM este folosit doar pentru interacțiunea cu clienții, apare necesitatea de a descărca datele contabile în modalitate manuală. Iar acest lucru încetinește munca.
Integrarea celor două sisteme face posibilă automatizarea procesului de vânzări, se creează o bază de date unică a clienților, o bibliotecă cu informațiile de contact și istoricul apelurilor.
Astfel, prin expedierea ofertelor personalizate și recomandărilor crește eficiența interacțiunii cu clientul. Este urmărită productivitatea departamentului de vânzări și a fiecărui manager în parte, tactica de interacțiune cu clienții, trecerile prin etapele piramidei de vânzare. Datorită integrării sistemului de evidență contabilă cu sistemul de gestionarea a relațiilor cu clienții, automatizarea proceselor de afacere are loc prin optimizarea proceselor de lucru: se simplifică astfel fluxul de documente, se exclude introducerea repetată a datelor în sistem, se lansează procedura de transmitere automată a mail-urilor conform unor tipare pregătite.
Integrarea exclude pierderea clientului și permite procesarea tuturor cererilor primite.