Ne ocupăm de redesignul proiectelor vechi

Redesignul site-ului și de ce întotdeauna există atâtea probleme cu acesta?

Să începem imediat „de la bun început”. Știți care este principala problemă a redesignului site-urilor web? În faptul că majoritatea clienților nu știu de ce au nevoie de el. Redesign de dragul redesign-ului. Pur și simplu pentru că aspectul site-ului pare deja depășit și ne dorim un fel de „schimbare în viață”.

Este important să identificăm imediat o teză importantă: Redesignul site-ului în sine, fără motive obiective, nu va aduce profit suplimentar companiei, ci mai degrabă contrariul. Aceasta este o procedură complexă și costisitoare, care necesită implicarea unor designeri competenți, cu abilități bune de paginare, și uneori chiar programatori, pentru a ajusta funcționalitatea după modificările aspectului exterior. Toate acestea - sunt niște cheltuieli destul de semnificative. Prin urmare, schimbarea designului doar pentru că v-ați săturat de cel vechi - este o idee foarte proastă.

  • În primul rând, pentru că este scump.
  • În al doilea rând, pentru că noțiunea de „nu-mi place designul” este foarte subiectivă, iar să vă bazați pe gusturile personale ale directorului - nu este cea mai bună abordare.
  • În al treilea rând, modificările externe ale site-ului nu pot decât să-i înrăutățească rezultatele. Experiența arată că modificările în designul și structura site-urilor web și aplicațiilor sunt de obicei primite negativ de utilizatorii permanenți.

Există destul de multe cazuri cunoscute în care actualizările de design au dus la o scădere serioasă a indicilor de conversie. Prin urmare, schimbând aspectul site-ului, vă puteți asuma riscul pentru banii voștri personali.

Prin urmare, înainte de a planifica o actualizare a site-ului, trebuie să stabiliți niște obiective concrete și, în mod ideal, cuantificabile pentru această acțiune. De exemplu:

  • Reduceți numărul pretențiilor din partea utilizatorilor cu privire la erorile incomode de design și paginare.
  • Implementați paginarea adaptivă, astfel încât site-ul să fie afișat la fel de corect și comod pe diferite dispozitive.
  • Concentrați-vă pe elementele cheie pentru a mări conversia. Dar chiar și în acest caz, este mai bine să nu faceți un redesign complet dintr-o dată, ci să testați eficacitatea unor modificări separate. Puteți, de exemplu, să schimbați culoarea unui anumit buton și să efectuați teste A/B. Afișați versiunea veche a site-ului unei părți a vizitatorilor, iar celeilalte părți - versiunea modificată. Astfel, veți putea determina clar și obiectiv cea mai eficientă opțiune.

În general, înainte de a planifica un redesign al site-ului web, trebuie să vă gândiți de mai multe ori dacă compania chiar are nevoie de el. Care este scopul schimbărilor externe, oare vor aduce acestea profit companiei?

Dacă aveți o înțelegere clară a obiectivului și redesignul face parte dintr-un plan de optimizare concret, atunci vă invităm să aflați din timp cu ce probleme vă puteți confrunta. Noi le-am adunat într-un singur articol.

1. Redesignul - modificarea site-ului finalizat

Aceasta este prima și cea mai evidentă problemă. Designul nu poate fi realizat separat de funcționalitatea și structura site-ului. Designerul care va fi implicat în proiect trebuie să înțeleagă că conceptul pe care l-a creat nu trebuie să încalce logica și structura operării paginilor site-ului.

Un designer simplu nu va face față acestui lucru, aveți nevoie de un specialist care să fie bine versat în paginare. Pentru a înțelege dacă este posibilă implementarea ideilor propuse sau este foarte dificil/imposibil din punct de vedere tehnic de realizat. Un designer obișnuit va desena în așa fel încât fie va fi irealizabil cu codul actual, fie va fi foarte scump.

Adesea, la un site deja finalizat pot fi făcute doar modificări vizuale minime. Dezvoltarea mai aprofundată a designului va necesita includerea unui programator în proiect. Acesta va schimba și adapta partea funcțională după opțiunea propusă de designer.

Desigur, includerea în lucru a unui asemenea specialist foarte bine plătit va majora foarte mult bugetul. Prin urmare, clientul se va confrunta cu o alegere destul de dificilă:

  • Să fie de acord cu modificările vizuale minime ale site-ului
  • Sau să insiste asupra unui redesign radical, înțelegând că aceasta va mări foarte mult atât bugetul (din contul implicării programatorilor), cât și timpul necesar implementării.

Ei bine, sau se poate pur și simplu de recreat site-ul cu un design nou. Și aceasta nu este o glumă, ci o alternativă complet competitivă. În unele cazuri, este mai ieftin și mai rapid să recreezi site-ul cu un design nou, în loc să încerci să dai un „nou look” vechiului site. Acest lucru este valabil mai ales atunci când clientul trebuie să schimbe nu doar designul, ci și o parte a funcționalității. Cu o astfel de sarcină, în cele mai multe cazuri este mai bine să faceți un produs nou. Aici este necesar să ne amintim de necesitatea testării. Cu cât se fac mai multe modificări în proiect, cu atât mai multe ore de lucru ale testatorilor vor fi necesare pentru a verifica corectitudinea funcționării. Este important să înțelegeți că, cu orice modificări aduse proiectului (în special cu modificări la scară largă), trebuie să verificați dacă site-ul funcționează ca înainte.

Întotdeauna există erori. Dacă acestea nu sunt, înseamnă că testatorul pur și simplu nu le-a găsit. De fapt, erorile nu înseamnă că designerul și programatorul sunt incompetenți. Există pur și simplu sute de combinații posibile dispozitiv-sistem de operare-browser. Pe una dintre aceste opțiuni, este posibil ca site-ul să nu fie afișat corect, butonul poate să nu se apese sau paginarea poate să se piardă. Sarcina testatorului este să găsească aceste probleme. Redesignul - este o intervenție semnificativă asupra unui site. Este important să verificați dacă site-ul este încă funcțional în urma modificărilor. Prin urmare, pe lângă timpul designerului-paginator și a potențialului programator, în bugetul pentru schimbarea aspectului exterior al site-ului trebuie să se planifice și timpul testatorului.

2. Dificultatea redesignului depinde de modul în care a fost realizat inițial site-ul

Această problemă apare destul de frecvent atunci când se schimbă aspectul site-urilor mai vechi. Paginarea poate fi atât de rigidă, încât cea mai mică modificare distruge afișarea întregii pagini. Dacă site-ul nu este realizat după tehnologia Bootstrap și conform grilei, atunci orice modificare necesită mult efort.

Înainte de a face un design, este important să înțelegeți cât de pregătit este site-ul pentru acest lucru. Anume cum a fost realizat? În ce măsură paginarea poate fi adaptată și cât de comodă este aceasta pentru a face modificări.

Adesea există cazuri când, fără un redesign complet al site-ului, este posibil să se facă doar modificări minime punctuale care pot părea insuficiente pentru client.

3. Există multe funcționalități pe site?

Un alt factor care afectează dificultatea este funcționalitatea. Cu cât este mai mare, cu atât schimbările sunt mai dificile. Dacă aveți un site web corporativ cu doar câteva pagini cu text și contacte, atunci în general nu aveți nevoie de un redesign. Puteți lua orice șablon CMS care vă place, să-l adaptați după companie și pur și simplu să transferați conținutul. Asta e tot! Nu are rost să păstrați anume vechiul site, vechiul cod. Puteți alege orice design și pur și simplu să transferați conținutul.

O altă întrebare este în cazul unui site cu funcționalitate complicată. În acest caz, desigur, trebuie să-l salvați, trăgând pe el un nou design și o nouă paginare. Problema este că noul design (mai ales dacă modificările sunt profunde) poate afecta negativ funcționalitatea site-ului. Prin urmare, cu cât site-ul este mai complicat și cu cât schimbările sunt mai puternice, cu atât este mai probabil să fie necesară intervenția programatorilor și cu atât mai multe ore trebuie să fie alocate testatorilor la planificarea unui proiect.

4. Problemele potențiale în SEO

Acesta este încă un argument în favoarea faptului că trebuie să vă gândiți de două ori înainte de a efectua un redesign. O modificare esențială a site-ului poate afecta negativ poziția paginii în rezultatele căutării. Erorile necorectate, redirecționările nesetate, indisponibilitatea site-ului din cauza lucrărilor tehnice și mulți alți factori afectează poziția site-ului în rezultatele căutării.

Dacă redesignul este efectuat corect, atunci în timp pozițiile vor reveni și chiar se vor îmbunătăți, dar dacă afacerea dvs. este construită în principal pe traficul de căutare, trebuie să fiți pregătiți pentru scăderi temporare ale vânzărilor și să le includeți în evaluarea necesității unui redesign.

Din context, poate părea că vă descurajăm să schimbați designul. Dar de fapt, nu este așa. Actualizarea periodică a designului, funcționalității și structurii site-ului ajută la îmbunătățirea acestuia. Îmbunătățiți experiența utilizatorului, creșteți conversia și performanța SEO. Dar atunci când vă decideți în privința unui redesign, trebuie să înțelegeți cu ce dificultăți și riscuri se va confrunta afacerea.

Dacă scopurile actualizării designului sunt obiective și bine gândite, ar trebui să luați în considerare și dezvoltarea unui nou site. În unele cazuri, acest lucru va fi mai profitabil și mai ușor decât încercarea de a realiza un nou design, păstrând în același timp vechiul cod. Acest lucru este avantajos mai ales atunci când site-ul nu are funcționalități complexe și conținutul poate fi pur și simplu duplicat pe o nouă paginare.

Desigur, recomandări concrete pot fi oferite doar individual, examinând proiectul. Apropo, puteți obține o consultație gratuită de la specialiștii noștri care vă vor sugera ce opțiune este mai bine să alegeți în cazul dumneavoastră. Pentru consultație, trebuie doar să lăsați o cerere în formularul de feedback de pe site-ul nostru.