Site freelance
În perioada măsurilor restrictive și de carantină, nu numai vânzările online au atins apogeul istoric. O altă nișă de afaceri online care a crescut foarte mult în această perioadă este munca la distanță și freelance-ul. Anul 2020 a arătat că munca la distanță este un format nu numai pentru specialitățile IT. Dacă este dorință, orice lucrător de birou poate fi transferat la „la distanță”.
Prin urmare, potențial, platformele freelance așteaptă un val mare de creștere datorită extinderii numărului specialităților de lucru. Odată cu acest lucru, noi specialiști și noi angajatori vor veni în freelance. Această idee are un potențial deosebit de mare pe piața locală din Moldova, deoarece aici această piață este încă complet goală.
Caracteristicile dezvoltării unei platforme freelance
Întregul rol intermediar al serviciului în relația dintre client și freelancer se reduce la trei puncte:
- Marketing. Căutarea clienților și executanților, precum și organizarea unui serviciu comod pentru găsurea freelancer-ilor sau comenzilor curente.
- Cooperarea arbitrală și organizarea plăților. Contoare de termene, înghețarea fondurilor în contul angajatorului, rezolvarea situațiilor controversate.
- Suport tehnic. În fiecare etapă a cooperării utilizatorilor (căutare, aprobarea sarcinilor, revizuire, transfer de plăți, feedback și ratinguri), platforma trebuie să ofere funcționalități relevante.
Procesul de lansare și promovare a platformelor freelance se reduce la aceleași trei sarcini:
- În primul rând, atracția constantă a noilor participanți pe platformă.
- În al doilea rând, lucrul asupra comodității de utilizare. Funcționalitatea site-ului trebuie să corespundă proceselor tipice de lucru și tiparelor de colaborare dintre utilizatori.
- În al treilea rând, toate acestea ar trebui incluse într-o platformă tehnologică și funcțională.
O atenție specială ar trebui acordată siguranței platformei, deoarece platforma freelance implică păstrarea banilor utilizatorilor în sold.
Cum se monetizează platforma freelance?
Cel mai adesea, proprietarii unei platforme freelance câștigă din comisioanele din tranzacții, a căror valoare depinde de suma plății și de formatul cooperării. Pe o piață deficitară (mulți executanți) sau proficitară (mulți clienți), plata poate fi luată numai de la una dintre părțile tranzacției.
Dar, în funcție de specializarea platformei, puteți lua în considerare alte opțiuni pentru a câștiga bani. De exemplu, plasarea plătită a comenzilor și posturilor vacante sau opțiunilor premium (creșterea automată, evidențierea anunțurilor, căutare prioritară pentru clienți etc.).
Platforma freelance - nu este doar un site web și nu doar un panou publicitar. Este o afacere online complexă care necesită o muncă constantă din partea specialiștilor tehnici, specialiștilor în marketing, a experților în securitate și altor profesioniști.
Primiți o consultație gratuită de la specialiștii noștri cu privire la modul în care puteți implementa și dezvolta ideea dumneavoastră de platformă freelance. Pentru a face acest lucru, trebuie doar să lăsați o cerere pe site-ul nostru.