Licitație online
Licitațiile online sunt din punct de vedere tehnic cea mai dificilă categorie de piețe, deoarece pe lângă funcționalitatea standard a unui magazin online, trebuie să implementați și un sistem de conturi, primire și stocare a plăților, precum și un sistem de acceptare și înregistrare a ofertelor.
Acesta este un mecanism tehnic destul de complicat, care trebuie să ia în considerare ofertele tuturor participanților la licitație și să returneze cu promptitudine banii din ofertele irelevante către soldurile utilizatorilor.
Caracteristicile dezvoltării licitațiilor online
În primul rând, trebuie să luați în considerare toate caracteristicile dezvoltării magazinelor online, deoarece licitațiile se vor deosebi de acestea numai după modelul de vânzare. Pe platformă, ar trebui să fie elaborate în detaliu următoarele:
- Navigarea pe site și un formular comod pentru căutarea și comandarea produselor.
- Securitatea datelor personale și de plată, precum și a banilor din soldul utilizatorilor.
- Moduri convenabile de suplinire și retragere a banilor din contul personal.
- Marketing și atragerea vânzătorilor și cumpărătorilor noi în serviciu.
Vorbind mai precis despre licitațiile online, dezvoltarea unui mecanism de licitare va depinde de tipul selectat al licitației.
- Licitație directă. Tipul clasic de licitare, în care câștigă cea mai mare ofertă.
- Licitație inversă. Vânzătorii scad treptat prețul până când unii dintre cumpărători sunt de acord cu acesta.
- Licitații cu preț de rezervă. În astfel de licitații, vânzătorul poate stabili un preț sub care nu este de acord să vândă. Și licitația va fi recunoscută ca fiind valabilă numai dacă prețul oferit este mai mare decât cel de rezervă.
De asemenea, licitațiile pot avea un preț blitz (costul răscumpărării instantanee). Acestea pot fi deschise și închise, precum și cu alte caracteristici.
Succesul platformei depinde și de categoria produselor selectate. Nu toate mărfurile vor fi solicitate în format de licitație. Acestea trebuie să fie lucruri unice sau foarte rare, care nu sunt disponibile în vânzarea publică.
Odată ce categoria de produse și formatul licitației este definit, puteți trece la crearea unui produs minim viabil (MVP). Și începeți să atrageți utilizatori reali pe platformă. Costul cheie al platformei de licitație constă în numărul utilizatorilor activi. Vânzătorii vor merge acolo unde este mai probabil să vândă produsul la cel mai mare preț. Și în licitațiile binecunoscute cu un public numeros, această probabilitate este mai mare.
Cum se monetizează o licitație online?
La fel ca licitațiile clasice, platformele online câștigă un comision pentru vânzarea cu succes a unui lot. Unele platforme oferă, de asemenea, servicii cu plată ale unui evaluator înainte de plasare sau adăugare plătită la licitație.
Există chiar platforme care taxează cumpărătorul pentru dreptul de a licita. Dar, în acest caz, produsul trebuie să fie cu adevărat unic și, în același timp, solicitat.
Nici abilitățile avansate de dezvoltare a site-urilor web nu sunt suficiente pentru a implementa un astfel de proiect. Este un serviciu web complex. Acest lucru necesită munca complexă a unei echipe care are experiență în dezvoltarea licitațiilor online.
Și noi avem o astfel de experiență. Am participat la lansarea unei mari licitații europene de artă online VIL, cu posibilitatea de a încărca automat loturi și o mulțime de opțiuni utile pentru utilizatori (https://www.metawebart.com/ro/project/very-important-lot).
Primiți o consultație gratuită de la specialiștii noștri. Vă vom sugera cum să implementați corect ideea dumneavoastră de licitație online și o să vă ajutăm în dezvoltarea proiectului. Pentru o consultație gratuită, lăsați o solicitare în formularul de feedback de pe site-ul nostru.