Livrarea alimentelor
Serviciile de livrare a alimentelor și altor lucruri de primă necesitate au crescut în timpul pandemiei din 2020. Mulți se așteptau la o scădere a cererii pentru serviciile lor în 2021, când restricțiile au fost ridicate, însă cosumatorul se obișnuiește rapid cu lucrurile bune. Și cererea a rămas la un nivel relativ înalt.
În Moldova, această piață este încă destul de descărcată. Majoritatea restaurantelor încă își organizează propriile servicii de livrare, iar companiile specializate în livrări („Glovo”, „Straus”, „AllInOne” și altele) au început recent să se dezvolte pe piață. Pe piața emergentă, este încă posibil să se preia un volum destul de mare al cererii.
Caracteristicile dezvoltării unui serviciu de livrare a alimentelor
Principalul criteriu în baza căruia consumatorii vor alege un serviciu permanent pentru ei înșiși este viteza de livrare. Nimeni nu va folosi serviciile unei companii care întârzie în mod regulat livrarea și aduce bucate reci.
Cheia pentru construirea eficientă a unui serviciu de livrare a alimentelor rezidă în optimizarea maximă. Aceasta poate fi realizată în fiecare etapă a livrării:
- Înregistrarea comenzii la restaurant;
- Coordonarea curierilor;
- Logistica, rutarea și livrarea.
Operarea serviciului ar trebui să fie cât mai automatizată. În cadrul unei aplicații pentru livrarea alimentelor, puteți îngloba un set de soluții care vor putea funcționa fără intervenția umană (doar cu excepția curierilor). Un serviciu poate fi „predat”.
- Trimiterea comenzilor direct în sistemul CRM de restaurante.
- Contactarea curierilor și eliberarea comenzilor.
- Rutarea utilizând integrarea cu Google Maps și calcularea cu precizie a timpului de livrare.
- Supravegherea muncii curierilor.
- Acceptarea plăților online și distribuirea banilor primiți între serviciu, curier și restaurant.
Și toate acestea sunt automate. Excluderea prezenței umane din acest lanț ajută nu numai la accelerarea livrării cât mai mult posibil, ci și la reducerea numărului de erori, ceea ce este foarte important pentru formarea reputației unui nou serviciu.
Mai sus, am descris literalmente modelul nostru pentru dezvoltarea serviciului elvețian de livrare a alimentelor Fasivery (https://www.metawebart.com/ro/project/fasivery). Pentru a implementa un astfel de proiect este nevoie de o echipă de dezvoltatori și specialiști în marketing cu experiență în lansarea serviciilor de livrare a alimentelor.
Vă putem ajuta în lansarea proiectului dumneavoastră. Primiți o consultație gratuită de la specialiștii noștri. Pentru aceasta trebuie să lăsați o solicitare în formularul de feedback de pe site.