Cum poate o afacere din Moldova să lanseze vânzări internaționale prin intermediul unui magazin online? Instrucțiuni pas cu pas

Internetul este cel mai bun mod în care întreprinderile pot pătrunde pe piețele internaționale. Spre deosebire de alte metode de extindere pe piețele străine, nu este necesară înregistrarea unei persoane juridice în străinătate, înființarea unui birou în străinătate și planificarea rutelor logistice și a spațiilor de depozitare. În acest caz, este suficient să se adapteze magazinul online la clienții străini și să se asigure că comanda este livrată.

În timp ce în primul caz, pentru a intra în vânzări în alte țări, trebuie să lansați o nouă afacere într-o jurisdicție necunoscută. În cazul comerțului electronic, începerea vânzărilor este mult mai ușoară, mai convenabilă și mai eficientă din punct de vedere al costurilor.

În acest articol dorim să discutăm despre cum o companie moldovenească poate începe vânzările internaționale online, de unde să înceapă și la ce trebuie să acorde o atenție deosebită.

De ce putem avea încredere în noi?

La început, doar câteva cuvinte despre cine suntem și de ce suntem încrezători în ceea ce spunem despre afacerile online. Suntem Meta Group, iar specialitatea noastră principală este lansarea de startup-uri IT la cheie. Avem experiență și cazuri reale în diferite sectoare și segmente de afaceri online. Am derulat proiecte la cheie în Franța, Elveția, Germania și în multe alte țări.

Putem împărtăși cu dumneavoastră nu numai experiența start-up-urilor online, ci și experiența de lucru pe piețele străine. Dacă aveți o idee de pornire, puteți să vă consultați cu experții noștri pentru a afla cum vă putem ajuta. Pentru a obține o consultație gratuită, trebuie să lăsați o cerere pe pagina principală.

Minutul de autopromovare a trecut, acum să trecem la subiectul principal: Instrucțiuni pas cu pas despre cum să începi vânzările internaționale pentru o companie din Moldova.

Etapa 1: Planificarea. Definirea geografiei vânzărilor

Orice proiect ar trebui să înceapă întotdeauna cu o planificare detaliată. Acest lucru crește considerabil șansele de succes. Când vine vorba de vânzări internaționale, prima întrebare care trebuie discutată este: În ce țări sunt planificate vânzările?

Toate lucrările ulterioare ale proiectului depind de răspuns.

Legislație

Unele țări impun înregistrarea unei entități juridice subsidiare pentru vânzările interne. Diferitele state au legi diferite privind protecția consumatorilor și diferite termene de returnare. De asemenea, este posibil ca în unele țări să vi se interzică vânzarea produselor dumneavoastră sau să existe o reglementare legală. Acest lucru nu este neapărat o interdicție sau o restricție și nici nu este neapărat un lucru rău. Este posibil ca în alte țări, mărfurile dumneavoastră să fie clasificate drept "produse de bază" și să nu poată fi taxate peste un adaos fix.

Bineînțeles, înainte de a vă lansa, trebuie să stabiliți legile din toate țările în care intenționați să vindeți. Dar există o modalitate de a elimina rapid acele jurisdicții care nu sunt cu siguranță potrivite.

Informații agregate privind interdicțiile și restricțiile legale privind vânzările internaționale pot fi găsite pe site-urile web ale piețelor globale, cum ar fi Amazon și Ebay. Secțiunea de documentație pentru vânzători descrie aceste restricții într-un mod foarte detaliat și structurat.

Un sfat util: în cazul vânzărilor online internaționale, costul adăugării de țări suplimentare este relativ scăzut. În cazul în care serviciul de livrare și sistemul de plată (despre care vom discuta mai târziu) vă permit să acceptați plăți și să livrați bunuri în alte țări pe care nu le-ați luat în considerare inițial, este o prostie să refuzați această oportunitate. Așadar, nu vă limitați la zona geografică a vânzărilor.

Etapa 2: Alegerea unui sistem logistic

De fapt, un sistem logistic internațional bine dezvoltat, cu depozite și centre de distribuție în străinătate, este necesar fie pentru companiile mari cu o cifră de afaceri mare în străinătate, fie pentru piețele care comercializează bunurile altora și trebuie să asigure o livrare rapidă în țările de vânzare.

În toate celelalte cazuri, dezvoltarea unui sistem logistic propriu în străinătate este o idee foarte costisitoare și neprofitabilă. Scriem acest articol pentru companiile obișnuite din Moldova, care cu greu dispun de capital pentru a implementa o rețea logistică internațională în acest moment, de aceea luăm în considerare metode mai modeste.

Cel mai simplu este să folosiți serviciile de livrare internațională. Acestea pot fi organizații comerciale, cum ar fi DHL, DPD și altele, sau chiar oficiul poștal național obișnuit.

Alegerea nu este atât de evidentă, Poșta Moldovei are tarife mai mici, dar termene de livrare mai lungi, iar serviciile comerciale au opusul. Cea mai bună strategie atunci când vă internaționalizați este să diversificați metodele de livrare. Pot fi utilizate în același timp atât servicii de livrare private, cât și publice. Cumpărătorul poate alege apoi ce i se potrivește cel mai bine:

  • Livrare rapidă, dar scumpă.
  • Sau ieftin, dar lent.

Atunci când clienții au posibilitatea de a alege, este mai puțin probabil ca aceștia să refuze o comandă din cauza unor condiții necorespunzătoare.

Vă rugăm să rețineți că serviciile de logistică nu au o rată fixă pentru livrare. Costul depinde de țara de expediere și de cea de destinație, de mărimea mărfurilor și de alte variabile. În plus, tarifele pentru diferite categorii pot fi revizuite. În cazul unei game mici de produse, este posibil să se monitorizeze

în mod constant tarifele logistice și să se modifice manual pe site-ul web, dar este mult mai convenabil să se facă un schimb automat de date și să se calculeze automat costurile de livrare.

Prin această abordare, tarifele serviciilor logistice sunt încărcate automat pe site-ul web și actualizate periodic. Site-ul, cu o grilă de tarife, poate calcula automat costul livrării în funcție de parametrii stabiliți de clienți.

3. Primirea plății

De fapt, soluția la această problemă este mult mai ușoară decât pare la prima vedere. Sistemele de plăți internaționale care funcționează simultan în mai multe țări pot fi utilizate pentru a accepta plăți în străinătate.

Cel mai popular exemplu este PayPal, dar are câteva alternative: Stripe, Payoneer, Payline, TransferWise și multe altele. Aceste companii asigură procesarea plăților bancare într-un număr mare de țări și vă permit să acceptați plăți în diferite valute.

Atunci când alegeți între sistemele de plată, trebuie să țineți cont de următoarele criterii:

  • Valoarea taxelor. Cu cât acestea sunt mai mari, cu atât mai mari sunt costurile serviciilor de plată. O diferență de 0,5% până la 1% poate părea nesemnificativă, dar nu uitați că este vorba despre un volum mare de vânzări. În acest caz, mărimea comisiei va juca un rol important.
  • Numărul de țări în care operează serviciul. Cu cât sunt mai multe, cu atât mai mare este numărul de persoane care vor putea plăti online pentru produsele dumneavoastră. Așa cum am spus mai sus, cu cât mai multe dintre aceste țări sunt disponibile fără costuri suplimentare, cu atât mai bine.
  • Numărul de metode de plată disponibile. Unii operatori de plăți se limitează doar la Visa și Mastercard, în timp ce alții au la dispoziție o gamă largă de metode de plată, inclusiv, de exemplu, portofele pe internet. Desigur, pentru majoritatea utilizatorilor, plata prin Visa/Mastercard va fi suficientă, dar pentru unii, existența unor alternative va fi un avantaj.
  • Condiții de reținere și de refacere a debitului. Serviciul de plată din altă țară, și nu dumneavoastră, este cel care va răspunde la cererile de retur și rambursare. În mod firesc, sistemul de plată se va asigura prin înghețarea unei părți din venitul dumneavoastră atât timp cât cumpărătorul poate solicita o rambursare.

Există, de asemenea, o metodă alternativă de acceptare a plății pentru vânzările internaționale. De exemplu, bunurile pot fi vândute pe piețele internaționale. În acest caz, atât acceptarea plății, cât și livrarea vor fi asigurate de piață. Cu toate acestea, valoarea comisioanelor de piață poate face ca aceste vânzări să nu fie profitabile.

4. adaptarea site-ului web pentru vânzările internaționale

Utilizatorul străin trebuie să se simtă confortabil cu utilizarea site-ului web:

  • În primul rând, limba. Cel puțin, site-ul web ar trebui tradus integral în limba engleză, inclusiv toate fișele de produs. În cazul în care aria geografică a vânzărilor este mică sau dacă există țări individuale cu o pondere mare din totalul vânzărilor, este logic să se traducă site-ul web în câteva limbi principale.
  • În al doilea rând, moneda. Utilizatorul ar trebui să aibă posibilitatea de a schimba moneda principală a contului în cea care îi convine. În acest caz, toate prețurile de pe site-ul web, inclusiv costul livrării sau al altor servicii, trebuie convertite în moneda respectivă la cursul de schimb actual al sistemului de plată. Este logic să adăugați doar monedele acceptate de compania achizitoare.
  • În al treilea rând, alte lucruri mărunte. De exemplu, unitățile de măsură. Nu toți utilizatorii se simt confortabil cu sistemul de numere zecimale. Dacă planificați vânzări în Marea Britanie sau în SUA, toată lumea de acolo folosește alte unități de măsură cu care este obișnuită. Aceasta include, de asemenea, grile de mărimi pentru îmbrăcăminte. Acestea nu sunt aceleași peste tot, așa că o descriere a produsului ar trebui să includă întotdeauna o grilă de dimensionare și o comparație cu alte standarde.

Alternativ, ar putea fi realizate mai multe versiuni diferite ale site-ului, fiecare adaptată la o anumită țară sau regiune. Acest lucru va redirecționa automat utilizatorul către versiunea corectă, în funcție de locația geografică din care se conectează.

Recomandări mai detaliate pentru lansarea vânzărilor online din Moldova pot fi oferite doar după ce se studiază proiectul specific. Vă reamintim că, dacă intenționați să lansați vânzări online în străinătate, puteți obține o consultație gratuită din partea experților noștri. Tot ce trebuie să faceți este să depuneți o cerere pe pagina principală a site-ului nostru.