Cum să lansezi un magazin online internațional, fără a pleca din Moldova?
Piața comerțului online încă mai continuă să se dezvolte în Moldova și limitările impuse de carantina din anul 2020 doar au favorizat această creștere. Tot mai multe companii din Moldova ies pe piața online, iar cumpărătorii tot mai des încep să comande ceva online.
Dar și cu această creștere piața internă a Moldovei totuși rămâne a fi foarte mică pentru antreprenorii ambițioși din spațiul online. Din fericire, pentru comerțul online hotarele au o semnificație mult mai mică, de aceea expansiunea internațională este mult mai simplu de a începe anume în spațiul online. În acest articol noi ne vom stărui cât mai in detaliu să vă spunem despre posibilitatea deschiderii unui magazin online internațional în Moldova.
Cu ce să începeți? (Pentru cei care doar planifică lansarea magazinului online)
Dacă Dvs. deja aveți un magazin online care lucrează în Moldova și planificați să vă extindeți pe piața internațională, atunci acest bloc puteți să omiteți, deoarece în el noi vom analiza momentele organizaționale de bază a comerțului online.
Legislația
Să începem cu definirea, care se folosește în legislația RM. În Moldova, drept magazin online se consideră site-ul, prin intermediul căruia puteți plasa o comandă, și care dispune de coș-script care colectează mărfurile alese și care permite efectuarea achitării. Este interesant faptul că, dacă pur și simplu veți plasa pe site mărfurile sau portofoliul Dvs., veți indica prețurile și numărul Dvs., aceasta nu se va socoti magazin, deoarece achitarea și acțiunea de vânzare-cumpărare are loc în afara site-ului.
Conform clasificatorului de activități economice, comerțul online corespunde punctului 47.91 — «comerț cu amănuntul prin companii, care execută comenzi prin poștă și internet». Magazinele online, ca și orice alt business trebuie să achite taxele de autorizare în primăriile locale. Este interesant faptul că site-ul - este o chestie care nu este legată de un anumit loc, respectiv plata pentru autorizare în diferite raioane va fi diferită. În Chișinău costul autorizării unui magazin online constituie 10 mii lei, pe când în Orhei acesta va fi de doar 1800 lei. Mai mult ca atât, sunt raioane unde plate de autorizare a magazinului online în genere nu este prevăzută.
Crearea site-ului
Nu ne oprim pe mult timp la acest moment, deoarece chiar și în cadrul unui articol este greu de descris toate particularitățile de creare a unui magazin online, nemaivorbind de un singur paragraf. În dependență de mărfuri, mecanici, structură și mult alte mărunțișuri, soluțiile de creare pot fi foarte diferite.
Dacă doriți să aflați mai multe detalii despre costul creării unui magazin online dorit, lăsați o solicitare în formularul de feedback de pe site-ul nostru. Specialiștii noștri vă vor consulta gratuit despre ce fel de site aveți nevoie și în care ordine totul va fi realizat.
Recepționarea achitării
Pentru a avea posibilitatea de a primi plata pentru mărfuri, este necesar să conectați modului de e-commerce, care în Moldova este oferit de 4 bănci - Moldova Agroindbank, Victoriabank, FinComBank și Moldindconbank, precum și serviciul de procesare Paynet.
Este important de ținut minte, că în afară de comisionul pentru efectuarea plății, care va depinde de faptul prin care sistem de plăți a fost efectuată achitarea, banca de asemenea percepe depozitul de asigurare. La întocmirea acordului de procesare a plăților banca apreciază magazinul online după nivelul de risc.
- Dacă banca estimează nivelul de risc al magazinului drept unul înalt, atunci mărimea depozitului de asigurare va constitui 15%.
- Pentru risc mediu – 10%.
- Iar dacă obligațiunea financiară a magazinului nu trezește nici un fel de suspiciuni, atunci în calitate de depozit de asigurare banca va reține 5%.
Banca blochează acești bani pe conti pe o durată de jumătate de an, după ce le transferă magazinului. Aceasta se face pentru cazul când cumpăratorul cere întoarcerea banilor pentru marfă, această obligațiune cade pe banca care oferă serviciul de e-commerce.
Pregătirea către ieșirea pe piața internațională
Este important de înțeles că pentru a ieși pe piața internațională, Dvs. trebuie să dispuneți de un șir de avantaje competitive și să aveți o ofertă cu adevărat interesantă pentru cumpărătorii de peste hotare.
Posibil, Dvs. aveți o marfă unică sau exclusivă, care nimeni în afară de Dvs. încă nu livrează pe piața internațională. Sau ,dacă la mărfurile Dvs. deja există o ofertă similară, atunci trebuie de oferit un preț avantajos. În acest sens, spre vânzările online internaționale este mai avantajos de ieșit producătorului direct a mărfurilor, deoarece luând în considerare costul mic al resurselor de muncă - costul producerii în Moldova este mai ieftin, decât în multe țări ale lumii.
Pregătirea site-ului
Este necesar de făcut așa ca cumpărătorilor străini site-ul Dvs. să fie comod de utilizat. De aceea, în primul rând, el trebuie să fie multilingv. Minimul necesar este să dispună de limba engleză, dar este mult mai bine când limbi sunt mai multe, deoarece nu toți oamenii posedă limba engleză, și lipsa unei limbi cunoscute poate deveni pentru ei motiv de refuz. Și Dvs. în așa fel pierdeți un cumpărător.
De asemenea, este important de organizat un serviciu suport clienți multilingv, care va fi capabil să răspundă la întrebările cumpărătorilor.
Logislația
În primul rând, este necesar să decideți în care țări anume Dvs. veți vinde marfa și să studiați amănunțit particularitățile legislației din aceste țări. Îndeosebi dacă Dvs. vindeți mărfuri care în anumite țări pot fi interzise, limitate sau impozitate cu taxe adiționale.
Cea mai completă instrucțiune despre particularitățile comerțului internațional cu diferite categorii de mărfuri este adunată în magazinul online. Pe această pagină Dvs. veți putea afla, dacă există dispoziții legale speciale, care se referă la mărfurile Dvs.
Deasemenea este importantă respectarea normelor internaționale de prelucrare a datelor personale, inclusiv regulamentul de prelucrare a datelor personale GDPR. Conform acestui document, fiecare site trebuie să conțină „condițiile de utilizare” și „politica de prelucrare a datelor utilizatorilor”. Și să ceară de la utilizatori acordul cu aceste documente la trimiterea datelor personale și de plată. Site-urile deasemenea trebuie să avertizeze despre folosirea fișierelor Cookie.
Livrarea
Cu tarifele de livrare în diferite țări ale lumii puteți să luați cunoștință pe site-ul Poștei Moldovei sau pe site-urile serviciilor de curierat, care lucrează în întreaga lume (soluție rapidă dar costisitoare). Aici este important de înțeles că costul livrării cumpărătorul va achita în momentul cumpărării, de aceea este important de a face calculul automat a costului acesteia.
Prețul va depinde de direcția livrării, greutatea și tipul încărcăturii. Dvs. din timp puteți să indicați, cum fiecare din parametri va influența costul livrării. În așa caz, site-ul pur și simplu va calcula costul în baza datelor introduse de cumpărător. Și este posibilă realizarea unei sincronizări automate cu baza tarifelor serviciului de curierat. Aceasta va permite folosirea permanentă a datelor actuale pentru calcul. La unele servicii de curierat deasemenea sunt soluții-program specializate, pentru calcularea costului livrării.
Marketing
În diferite țări mărfurile se consumă diferit. Înainte de a ieși pe piețele străine, este foarte important să analizați fiecare țară în parte. Inclusiv preferințele cumpărătorilor, concurența, particularitățile auditoriului țintă și canalele de marketing preferabile.
Este important de verificat particularitățile lingvistice, pentru ca denumirea brandului și mărfii să sune corect. În diferite țări pot lucra diferite strategii de marketing. Posibil, va avea sens crearea unei versiuni a site-ului cu un design și structură aparte, care va conveni cel mai bine pentru auditoriul din țara respectivă.
Principală este analiza permanentă a vânzărilor și ajustarea strategiei companie. Doar prin perfecțiune constantă, Dvs. vă puteți baza pe extinderea globală a geografiei vânzărilor.
Dacă Dvs. planificați să începeți vânzările online în întreaga lume, noi putem să va ajutăm. Primiți consultarea gratuită a specialiștilor noștri concret pe idea și proiectul Dvs. Pentru aceasta - este nevoie doar să completați formularul de feedback de pe site-ul nostru.