De ce politica de evidență a întreprinderii - nu este o formalitate, ci de fapt o necesitate
Închipuiți-vă următoarea situație. Dvs. sunteți contabil, ați venit la noul loc de muncă după ce a plecat contabilul precedent, și Dvs. trebuie să închideți anul de gestiune conform regulilor de evidență, stabilite în cadrul întreprinderii, care și trebuie să fie indicate în politica de evidență. Ce rămâne de făcut în situația când contabilul precedent a avut o atârnare insuficientă față de întocmirea politicii de evidență, sau nu a întocmit-o în genere.
Contrar concepției generale greșite, evidența contabilă nu este peste tot aceiași. În dependență de formele de organizare a întrepriderii, specificul și domeniul de activitate, precum și de regulamentele interne ale întreprinderii, normele și regulile de evidență pot să difere considerabil.
De ce elaborarea politicii de evidență trebuie luată în serios
Mai mult ca atât, politica de evidență - este un instrument obligatoriu, care conform legislației, trebuie să fie prezent în cadrul întreprinderii. Ea poate fi solicitată de către inspector în cadrul verificării fiscale. Și deseori se întâmplă așa că înainte de verificare, toți contabilii în regim de urgență încep să elaboreze politica de evidență și alte documente, la care până atunci „nu ajungeau mâinile”.
Dar în primul rând, evidența este necesară nu pentru inspecția fiscală, ci pentru sistematizarea evidenței în cadrul companiei. Când toate algoritmurile și termenii sunt bine fixate, nu mai apar întrebări adiționale. Mai mult ca atât, regulamentele clar scrise și regulile de evidență permit în orice moment să schimbați fără probleme statul de contabili (chiar și în întregime) și să vă continuați activitatea în același regim.
Deasemenea, nu apar încurcături în cea ce ține de ce fel de documente sunt folosite la întreprindere, cum ele trebuie să fie întocmite și cine are dreptul să le completeze și semneze. În politica de evidență poate fi făcută distribuirea precisă a atribuțiilor și responsabilităților, precum și stabilirea ordinii necesare în circulația documentelor. Când același document primar este completat în diferite feluri, aceasta poate duce la încurcătură, ba chiar și la erori majore în evidență. Și aceasta se referă nu atât la documentele primare cât și la felurite registre de evidență, care se folosesc permanent în activitatea întreprinderii.
Politica de evidență aduce ordinea nu numai în activitatea secției contabile și circulației de documente dar și a tuturor celorlalte procese de lucru din cadrul întreprinderii. Începând cu distribuirea resurselor financiare și a planificării finanțelor și terminând cu ordinea de efectuare a inventarierii și întocmirii rapoatelor.
De ce merită de încredințat întocmirea politicii de evidență nouă?
O politică de evidență rea este mai bună decât lipsa ei. PE - este de fapt legea, după care se efectuează majoritatea proceselor în cadrul întreprinderii. Și dacă ea va fi întocmită după un șablon care nu are nici o tangență cu întreprinderea Dvs., atunci o parte din procesele importante nu vor fi examinate, iar în schimb angajații vor trebui să îndeplinească atribuții care în genere nu sunt necesare.
Noi întocmim politica de evidență pentru întreprindere, orientându-ne la procesele de evidență reale, efectuate în software-ul 1C. Aceasta garantează o corespundere exactă între realitate și regulamentele, descrise în politica de evidență. De fapt, noi descriem procesul de evidență în cadrul întreprinderii Dvs. în forma unui algoritm concret.
Noi vă vom ajuta să întocmiți politica de evidență corect și rapid. Adresați-vă la specialiștii noștri pentru ajutor, completând forma de feedback de pe site-ul nostru.