Acordarea de microcredite

Companiile private, ce acordă credite de consum în favoarea persoanelor fizice, devin tot mai populare. Acestea au acaparat o parte destul de mare din piața creditelor oferite de bănci, datorită simplificării și termenilor rapizi de acordare a împrumuturilor.

Bineînțeles, că evidența contabilă în astfel de companii este complicată de un număr mare de operații de calculare a dobânzilor și penalităților pentru fiecare client în parte. Contabilitatea manuală a unui număr atât de mare de operații este imposibilă. Pentru aceasta este nevoie de o armată de contabili, care să se ocupe întreaga zi doar de chestiunile curente urgente. Din acest motiv, automatizarea sistemului de evidență contabilă pentru companiile de micro-creditare este pur și simplu necesară.

Procesul de lucru al companiilor poate fi împărțit în trei mari etape:

  • Scoring-ul și completarea anchetei. Este un proces de evaluare a împrumutatului. Managerul companiei cere clientului să completeze chestionarul cu informații despre sine, pe baza căruia se ia o decizie despre acordarea creditului, cât și despre suma maximă disponibilă pentru acest client. Din punctul de vedere al contabilității clasice, această fază nu există deloc, deoarece până la momentul emiterii banilor nu au loc niciun fel de tranzacții. În realitate însă, această etapă este foarte importantă, care creează baza pentru toată evidența contabilă ulterioară. Din acest motiv, este foarte important să fie adoptate soluții pentru automatizarea scoring-ului și completarea chestionarului în interiorul sistemului contabil. De exemplu, pentru automatizarea vânzării online, se poate configura schimbul de date între sistemul de evidență contabilă și site-ul / aplicația de vânzări.
    • Astfel, clienții vor putea completa chestionarul online, chiar și fără a merge în biroul instituției de creditare. Iar dacă procesul de scoring este reglementat, atunci algoritmul poate fi setat astfel, încât acesta să adopte în mod automat decizia despre creditare și să calculeze suma maximă ce poate fi oferită în împrumut.
  • Calculul dobânzii și administrarea împrumuturilor. Din punct de vedere al evidenței contabile această etapă necesită de cel mai mult timp. Fiecare dobândă sau penalitate trebuie calculată separat și însoțită de respectivele tranzacții contabile. De asemenea, atunci când clientul efectuează o plată periodică, aceasta trebuie să fie distribuită corect între creditul propriu-zis, dobândă și penalitate. Aceste operații necesită de calcule complexe, de durată, care pot fi complet automatizate în cadrul sistemului de evidență contabilă, ușurând considerabil sarcina asupra departamentul contabil.
  • Colectarea datoriilor. Așa-zisul Collection sau colectarea datoriilor restante este cea mai delicată și mai complicată, din punct de vedere al automatizării, parte a companiilor de micro-creditare. Din experiența noastră de automatizare a evidenței contabile în aceste companii, am observat că toate regulamentele și procedurile de colectare a datoriile diferă mult între ele. Aceasta este o parte a muncii foarte specială, pentru care este dificil să elaborezi un produs IT universal. Din acest motiv, pentru fiecare proiect în parte, selectăm și dezvoltăm soluții personalizate, adaptate la specificul activității companiei.
    • Acest lucru nu înseamnă că nu există posibilitatea de automatizare pentru departamentele de colectare. De exemplu, poate fi configurat schimbul de date între sistemul de evidență contabilă și software-ul pentru call centru. Programele cu apelarea automată a numerelor telefonice din baza de date pot încărca direct pe ecranul managerului toată informația despre clientul care a răspuns la apel (nume, prenume, termenul și suma creditului, etc). Acest lucru îi permite operatorului să aibă la dispoziție toată informația despre interlocutor și să ducă negocierile în mod eficient. De asemenea, pentru un mai bun control al activității departamentului de colectare a datoriilor, se poate seta programul astfel încât să salveze toate conversațiile cu clientul, prin toate canalele de comunicare posibile.
    • Deseori, etapa de colectare a datoriilor companiei este transmisă către o agenție externă specializată de colectare. În acest caz, este necesar să se țină cont și de cheltuielile pentru serviciile contractantului și de mecanismele de transmitere automatizată a informațiilor despre creditele nestinse.

Acestea nu sunt nici pe departe toate posibilitățile ce pot fi implementate în sistemul automatizat de evidență contabilă a unei companii de microcreditare. Platforma 1C are soluții, ce pot fi adaptate în funcție de sarcinile specifice și de procesele de afaceri ale companiei. Iar noi suntem gata să vă oferim cele mai potrivite soluții pentru compania Dvs., după efectuarea unui audit al proceselor de lucru.

Completați formularul de solicitare de pe site-ul nostru pentru a beneficia de o consultare gratuită din partea specialiștilor noștri privind sarcinile companiei Dvs de microcreditare ce pot fi soluționate prin automatizarea evidenței contabile.