Marketplace
In vizorul tuturor sunt istoriile de succes ale site-urilor Amazon, Ebay, Alibaba și ale altor piețe mari, care sunt cele mai mari companii nu numai în afaceri online, ci, în general, în întreaga lume. Există și exemple de piețe de succes și în spațiul post-sovietic. Amintiți-vă măcar de Ozon, Wildberries, Rozetka și mulți alții.
Dacă vorbim despre segmentul marketplace din Moldova, atunci aici în principal lucrează proiectele locale. Și chiar în ciuda faptului că sunt destul de multe, plus că cumpărătorii comandă bunuri de pe site-uri internaționale, piața marketplace este încă foarte descărcată. Mai ales cu popularitatea crescândă a vânzărilor online după restricțiile din 2020, piața națională și internațională marketplace a crescut semnificativ, iar volumul pentru mai multe proiecte noi va fi cu siguranță suficient.
Care este particularitatea dezvoltării unui marketplace?
De fapt, acesta este un panou mare de anunțuri, a cărui sarcină principală este de a atrage cumpărători și de a organiza o navigare ușoară prin mărfuri.
O atenție deosebită trebuie acordată utilizabilității (utilizabilității). Categoriile și sortarea mărfurilor ar trebui să fie cât mai convenabile și ar trebui să ia în considerare factorii cheie a alegerii cumpărătorilor.
Al doilea punct cel mai important este comoditatea plății, comandării și livrării mărfurilor. Pe piața conservativă și geografic mică a Moldovei, este imperativ să se prevadă o opțiune de plată în numerar pentru curier. De asemenea, este important să rețineți că fiecare pas suplimentar înainte de cumpărare va reduce conversia. Cu cât mai puține clicuri înainte de a plasa o comandă, cu atât piața va fi mai eficientă. Un avantaj semnificativ poate fi capacitatea de a plasa o comandă fără înregistrare.
Blocurile de asistență cu produse suplimentare sau analoge pot crește, de asemenea, vânzările. Puteți utiliza testarea A / B pentru a calcula plasarea optimă a blocurilor, arătând utilizatorilor diferite opțiuni pentru o pagină și lăsându-le cele mai eficiente.
Cum să câștigi bani pe marketplace?
Există 3 modele de monetizare a panourilor de anunțuri:
- Comision din tranzacție.
- Abonament plătit pentru vânzători. Plata periodică pentru posibilitatea plasării mărfurilor.
- Abonament plătit pentru cumpărători. Oferind acces la reduceri sau oferte exclusive.
Aceste modele de monetizare pot fi combinate și modificate. Totul depinde individual de nișă.
Caracteristici de marketing
Dacă analizați experiența proiectelor de succes, veți observa că toate acestea sunt promovate prin sisteme de recomandare, plătind partenerilor o recompensă conform modelului CPA.
Acest lucru vă permite să atrageți un număr mare de noi cumpărători fără a depăși marja de vânzare.
Mai mult, piețele au un procent destul de mare de cumpărători care se întorc pentru a doua achiziție și achiziții ulterioare. Ca rezultat, se obține un indicator LTV ridicat (suma de bani pe care utilizatorul o aduce pe toată durata utilizării site-ului). Cunoscând această cifră, piețele pot cheltui o mulțime de bani pe atragerea clienților folosind diferite metode de marketing, inclusiv retargeting pentru a returna clienții permanenți pe platformă.
Toată lumea cunoaște istoriile de succes ale marketplace-urilor mari. Dar există și suficiente exemple nereușite și acestea sunt mult mai multe. Marketplace-urile sunt proiecte complexe cu multe caracteristici de dezvoltare, lansare și marketing. Nu există fleacuri aici, deoarece fiecare omisiune poate duce la o reducere vizibilă a eficienței și a profitabilității. Dezvoltarea și lansarea unui astfel de proiect ar trebui să fie încredințată doar unei echipe experimentate, specializate în dezvoltarea proiectelor comerciale.
Obțineți o consultație gratuită de la specialiștii noștri cu privire la modul de implementare a ideii dumneavoastră sau de îmbunătățire a unui marketplace existent. Pentru aceasta, trimiteți o cerere de consultare în formularul de feedback de pe site-ul nostru.