10 tendințe în materie de design web 2023. Cum ar trebui să arate un site web modern
În fiecare an, apar noi soluții tehnice, noi idei ale designerilor, noi structuri și formate extraordinare de site-uri web. Urmărirea acestor tendințe, mai ales pentru cineva din afara industriei, este foarte dificilă.
Dar designul unui site web nu este doar o chestiune de modernitate și de înfășurare vizuală la modă. Lucrul cu interfața cu utilizatorul nu înseamnă doar proiectarea unui aspect vizual plăcut. De fapt, este vorba mult mai mult despre reținerea atenției, optimizarea conversiilor, provocarea de clicuri în locurile potrivite și îmbunătățirea vânzărilor. Aceștia sunt toți factori destul de tangibili și măsurabili care sunt importanți pentru orice afacere.
În acest articol, dorim să analizăm 10 tendințe actuale de web design pentru 2023. Cum ar trebui să arate un site web modern și ce idei noi pot fi implementate pe site-ul dumneavoastră?
1. Defilare
Acesta este un nou format de pagini cu defilare animată, care prezintă rate excelente de retenție a atenției. Această tehnologie este utilizată de principalele instituții media, cum ar fi New York Times, Reuters și BBC, pentru reportaje lungi. Textul dinamic poate fi văzut, de asemenea, pe paginile de destinație ale Google.
Atunci când se derulează o astfel de pagină, toate elementele sunt animate, blocuri de text, imagini și videoclipuri apar în timpul derulării. Paginile sunt asemănătoare cu paginile de destinație, cu multe animații și elemente interactive.
Cu o astfel de structură și cu un număr mare de elemente animate poate reține atenția cititorului. Același efect poate fi observat atunci când se utilizează TikTok sau alte fluxuri de socializare. Fiecare nou bloc de încărcare atrage atenția utilizatorului și o menține pentru o perioadă lungă de timp.
În acest fel, pagina în sine direcționează atenția vizitatorului către blocurile potrivite și provoacă acțiuni specifice.
Derularea și povestirea nu trebuie să fie neapărat verticale. Probabil că ați văzut instrucțiunile interactive care sunt activate atunci când un utilizator se conectează pentru prima dată la un serviciu. Diferite locuri cheie sunt evidențiate la rând pentru el. O astfel de instrucțiune prezintă funcționalitatea de bază și ajută noii utilizatori să se adapteze.
2. infografice și vizualizare de date
Dacă doriți să spuneți ceva și să explicați vizitatorului, este mai bine să folosiți un minim de text și un maxim de vizualizare. Nimănui nu-i place o pânză de text. Poate vă amintiți sentimentul pe care îl aveți atunci când întoarceți pagina unei cărți și nu există niciun dialog, ci doar descrieri ale naturii.
Este aproximativ același mod (doar că mai rău) în care vizitatorii vă văd site-ul dacă este plin de blocuri de text. Chiar mai rău, dacă nu este doar un text, și un text apos, cu o mulțime de ștampile și epitete. Nimeni nu o va citi.
Pe de altă parte, infografiile, graficele, statisticile, cifrele mari atrag întotdeauna atenția. Este pur și simplu imposibil să nu te uiți la ele. În plus, cu aceste blocuri de informații se poate transmite clar ideea necesară. Explicați avantajele unui produs față de concurenți, beneficiile pentru client etc.
Infografiile și accentul pus pe datele grafice nu sunt cu siguranță o tendință nouă. A fost înrădăcinată de ceva timp. Dar acum se poate observa cu ochiul liber frecvența utilizării infografiilor în web design.
Ratele de retenție a atenției și de conversie în acțiuni specifice pe paginile cu infografice sunt, în medie, mai mari decât pe paginile formate în principal din blocuri de text.
3. mult spațiu
Primul lucru care îți atrage atenția atunci când compari un site învechit, realizat cu mulți ani în urmă, și unul modern, în sensul că primul va fi foarte aglomerat cu text, imagini, diferite blocuri, iar cel de-al doilea - dimpotrivă, va avea mult spațiu liber.
Este destul de normal să aveți doar câteva rânduri de text și o singură imagine pe un ecran de desktop.
Spațiul nu numai că descarcă site-ul din punct de vedere vizual, dar creează și zone de atenție. Cititorul va acorda cu siguranță atenție textului, butonului sau imaginii potrivite dacă nu există nimic în jurul acestuia.
4. Animații 3D și elemente 3D
Aceasta este o tendință cu adevărat proaspătă pe care designerii web o folosesc din ce în ce mai mult și mai creativ. Probabil că v-ați săturat să vorbim despre orice trend pentru a atrage atenția. Dar nu am cum să nu o menționez aici. Animația 3D pe site-urile web, mai ales dacă este interactivă, este foarte atrăgătoare pentru ochi.
Chiar dacă pagina va conține o mulțime de alte elemente, animația 3D va colecta cu siguranță toate privirile.
5. Gamificare
Gamificarea conținutului s-a dovedit de mult timp a fi eficientă. Adaugă un plus de distracție și interes sportiv procesului de învățare a conținutului. Pentru a prezenta informațiile într-un format de joc, trebuie să se îndeplinească simultan mai mulți factori:
- Obiective. Utilizatorul trebuie să înțeleagă exact care este rezultatul pe care îl obține. De preferință, ar trebui să coincidă cu obiectivele dvs. și să conducă la transformarea vizitatorului în venituri.
- Reguli. Utilizatorul trebuie să înțeleagă de ce depinde rezultatul și ce trebuie să faceți pentru a-l obține.
- Măsurabilitatea rezultatului. Utilizatorul trebuie să vadă cât de bine joacă, cât de mult a progresat în atingerea obiectivului.
- Recompensă. În cazul în care utilizatorul câștigă sau realizează acțiunea țintă, acesta ar trebui să primească un fel de premiu. Acesta este scopul jocului. Poate că este o medalie formată din câțiva pixeli, dar ceea ce contează este faptul că s-a realizat. Oamenii iubesc "realizatorii".
Paginile de gamificare îmbunătățesc considerabil factorii comportamentali ai vizitatorilor. Crește timpul petrecut pe site, numărul de acțiuni utile, ratele de conversie și, prin urmare, eficiența site-ului în ansamblu.
6. Minimalism, tipografie fină
Apple este un lider nu numai în nișa tehnologiei. Prezentările lor au devenit un adevărat punct de referință în ceea ce privește prezentarea informațiilor în fața unui public. Acest minimalism elegant se regăsește și pe site-ul web. Un site web alb-negru, cu blocuri, text și imagini contrastante - nimic altceva nu este de prisos.
Și totuși, arată foarte elegant și îngrijit. Cunoscând angajamentul Apple pentru o optimizare constantă, puteți fi siguri că acest site este, de asemenea, foarte eficient. Foarte des, mai ales în segmentul tehnologiei și al produselor premium, vedem site-uri la fel de elegante, minimaliste, fără animații sau elemente complexe de design.
7. Monocromie și duotonă
O continuare logică a tendinței anterioare. În 2023, existau o mulțime de site-uri al căror design este realizat fie în două culori de accent (duotone), fie chiar într-una singură (monocrom).
8. Ecrane divizate și blocuri mari de meniu
O altă modalitate de a gestiona atenția este de a împărți conținutul în secțiuni mari. Acest lucru este deosebit de eficient în special pentru casetele de comparație și categoriile mari de meniu. Prin trecerea pe acest ecran, utilizatorul este pus în fața unei opțiuni privind modul în care să procedeze.
Astfel de blocuri de navigație cresc în mod vizibil factorii comportamentali, dându-i vizitatorului iluzia că nu are de ales. Vizitatorul site-ului se pare că este necesar să aleagă unele dintre opțiuni.
Această împărțire în blocuri mari este utilă atunci când se compară abonamentele la serviciul sau serviciile unei companii. Vizitatorul vede clar diferența și ia o decizie.
9. Fotografii naturale de oameni obișnuiți
Fotografiile de stoc puse în scenă pe pagini arată deja atât de uzat încât îi enervează chiar și pe utilizatorii obișnuiți, ca să nu mai vorbim de designeri și specialiști în conținut.
Nimeni nu crede în fotografiile perfecte cu familii zâmbind nefiresc și îmbrățișându-se unul pe altul. Sau o echipă într-un birou adunată în jurul unui tablou Kanban și discutând despre ceva.
Astfel de imagini nu spun absolut nimic. Acestea nu dau impresia unui produs de calitate sau a unei companii care are specialiști cu experiență. Este ca un zgomot alb. Fotografiile de arhivă pur și simplu nu se remarcă și nu le acordați atenție.
De aceea, realismul oamenilor obișnuiți și al fotografiilor care nu sunt puse în scenă este atât de evident.
10. Tipografie mare
Dacă doriți să fie lizibil, folosiți litere mari. Dacă doriți să fie citit cu precizie, scrieți cu litere mari pe primul ecran.
Fonturile mari sunt extrem de populare, în special atunci când sunt combinate cu o dispunere asimetrică, în care o parte este suprapusă peste o imagine sau alte blocuri. După cum am spus, este aproape sută la sută garantat că o frază va atrage atenția și va fi citită.
Acestea nu sunt toate tendințele populare în materie de design de site-uri web, există multe altele care pot fi aplicate nu numai pentru a actualiza aspectul resursei, ci și pentru a-i optimiza eficiența. Dacă doriți să vă reproiectați site-ul, vă puteți consulta cu experții noștri. Pentru a face acest lucru, trebuie să lăsați o cerere în formularul de feedback.
Vă rugăm să rețineți că o reproiectare pentru unele site-uri este mai complicată decât crearea unuia nou. Vă putem oferi consiliere doar în mod individual.